mandag 16. august 2010

Svolvær Lokale Flyplass

Jeg deltok i et bryllup i Lofoten i helga, jada i Lofoten! En skulle tro at hun var blitt lokket til Lofoten av en mann, men det viste seg at det faktisk var hun som lokket mannen fra Haugesund til Lofoten. Hun selv er fra Ålesund..
På samme tid i fjor var jeg i Spania. Reisen Ålesund-Spania og Ålesund-Lofoten koster omtrent det samme, men det tar litt lengre tid å reise til Lofoten. Men som den gode sunnmøringen jeg er setter jeg stor pris på å få mye reise for pengene.
På Bodø flyplass oppstod mine første problem… Det viser seg nemlig at på flyet Ålesund-Oslo og Oslo-Bodø kunne man ta med seg 20 kg. Bagasje, men fra Bodø til Svolvær kunne man bare ha me seg 15. Så da måtte jeg begynne å gå gjennom kofferten og se hva jeg kunne unnvære i helgen. Men la meg bare ha en ting klart her, det blir aldri lagt fra seg verken vesker eller sko! Så bryllupsgaven fikk de hente i Bodø.

Når jeg skulle gå om bord i flyet som (forhåpentligvis) skulle bringe oss trygt til Svolvær, tok jeg meg i å tenke at noen skulle komme lattermild under vingen og fortelle oss at dette var en spøk.. Men neida, vi skulle faktisk trykke oss inn i denne bittelille flyvemaskina. Jeg er ikke normalt redd for å fly, men denne minte meg litt om en flytur jeg hadde i 94 med fantastiske Balkan Airlines. Ikke et veldig hyggelig minne, for å si det sånn.

Flyturen varte i under 20 min. og på den tiden rakk faktisk den usannsynlige hyggelige flyvertinnen og ta heile sikkerhetskontrollen på 4 forskjellige språk, samt servere kaffi og te og selge varer.. Og jaggu rakk hun ikke å gå rundt å dele ut en liten sjokolade sånn helt på tampen også.. Rett og slett imponerende!

Det som var litt mindre imponerende var rullebanen på Svolvær Lokale Flyplass, den minte vanvittig mye om rundkjøringen på Moa.. Og om du har sett “Bie Filmen” der et fly blir landet av en sverm av bier, ja da forstår du hvordan landingen var…



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar