fredag 16. oktober 2009

Den dagen det snudde....


Jeg er en småbarnsmor i 110 % jobb… Hvordan gjør jeg det, spør du. Og svaret er 15 opptak av ”Drømmehagen”, og en egen evne til å lukke ørene når du høre sangen om ”HinkelPinkel” for sjuende gang på samme dag. Og en evne til å virke entusiastisk når poden kommer springene inn og forteller sjokkert at ”MakkaPakka” har mistet svampen sin og at den er funnet av ”HopsiDeisi”. Å fortelle poden at hun har tenkt å gi den tilbake er nytteløst, i dag som i går må dette øyeblikket oppleves.

Man bærer over dette av en grunn, en følelse… Følelsen av å være elsket. Du kommet trøtt og sliten etter jobb og skal hente i barnehagen, og det første du hører er ”Mamma mi, mamma mi!”. Poden slepper alt hun har i hendene, dette er tross alt leker som hun har kjempet mot 14 andre om å ha.. Men hun gir opp alt, nærmest spinner for å nå deg fortest mulig for å kaste seg inn i armene dine.. Man er konge!

Mandag 3. august ble et vendepunkt. Alt virket normalt, til å begynne med. Jeg parkerte bilen, så at poden spottet meg, kastet lekene og gjorde seg klar til spurten. Hun kom i ei forrykende fart rundt hjørnet, men plutselig! Bråstopp! Og retrett….Jeg sto sjokkert igjen med åpne, tomme armer… Jeg småjogget rundt hjørnet for å se hva det var som hadde stjålet min status som ”det-viktigste-i-livet-til-min-pode”, og så hørte jeg ”I`m in love with a fairytale… even tough it hurts”. Jeg har aldri sett min datter mer lykkelig…. Og meg selv mer knust…

Natt til i går kom den første frosten… Da endte Rybak som ”bilskrape”, jeg unnskylder meg med at det stod mellom han og Nina Simone… Noe som kunne være sant, men den mørke sannheten er at jeg var drevet av et voldsom sjalusi…

5 kommentarer:

  1. Nei kor kjekt å sjå kjentfolk i bloggverden!!
    Å Rybak kan bli litt for mye i for store dosa me da :)

    Klem Ingvild

    SvarSlett
  2. JA! Denne bloggen vil jeg følge! Har tatt meg den frihet å legge en link fra min egen blogg til din :) Kikk gjerne innom mitt hjørne av internetten hvis du har lyst.

    SvarSlett
  3. Hihihi.. morsom lesing Katrine!
    Legger til en link til bloggen din i min blogg jeg... :-)

    SvarSlett
  4. Hehehe kor artig Katrine :)
    Gleda me til neste innlegg!!!
    Klem

    SvarSlett
  5. Flott blogg Katrine! Kikk også litt på det som står "Om web 2.0, programmet 23 ting og livslang læring" samt blogging under Ting 1 og 2 i kursbloggen (se http://23tingmr.blogspot.com/) og legg inn noen ord om at du har vært igjennom det.

    Hilde :-)

    SvarSlett