tirsdag 20. oktober 2009

Om å snuble i pygmeer…

Ja, jeg har faktisk hatt skrekken av å snuble i en pygmé… Og nå snakker jeg ikke om en vanlig kortvokst person, men en skikkelig pygmé. Dette vet jeg fordi denne pygmeen var en mann med proposisjoner som en skikkelig veltrent mann, bare på samme høyde som en femåring. Hadde han stått veldig langt unna, hadde jeg trodd det var en helt vanlig mann… Bare at han slukte ild og kun var iført lendeklede. (Om proposisjonene også er lik under lendeklede vites ikke..)

Historien er ikke på langt nær morsom når den forklares inngående… Det er som om når jeg skryter av at jeg er midtnorsk mester i bryting, noe som faktisk er helt sant… Det høres bedre ut en når jeg forklarer at vi var tre stykker i vektklassen…

Men jeg skal allikevel fortelle historien. Denne mannen var danser i ”African show”, og jeg styrte lyset… Midt under forestillingen begynte plutselig sceneteppe med ”Fantasy world show” å gå ned… Dette kunne virkelig ha ødelagt stemninga for publikum da de var midt inn i fengende rytmer av ville, toppløse afrikanske damer… Jeg bestemte meg for å redde situasjonen! Jeg spurtet bak scenen i miniskjørt og stilettheler. Der var bekmørkt, og jeg prøvde febrilsk å nå knappen som fikk ”Fantasy world show” til å løfte seg. Men akkurat i det jeg når knappen, hadde pygmeen bøyd seg ned… Og du kan tenke deg selv, en helt svart pygmé, som i tillegg står på huk i et helt mørkt rom… Man har ikke mye å stille opp med..

Hvordan gikk det med han, lurer du kanskje på? Han landet mellom bena mine, og virket faktisk tilfreds med det.. Men jeg sier som Hege Skøyen, jeg akter ikke å ligge en halvmeter alene hver kveld…

Katrine



På bildet:
Den scnen som er nevnt i historia. Men vær oppmerksom
på at dette ikke er "African Show", men "Mini-Disco".

3 kommentarer:

  1. Hei hei...
    Sorry at svaret mitt om lysbilder kommer litt seint, men har rett og slett ikkje rukket det før no... :-)
    Du må legge til en såkalt gadget, så langt ser jeg at du er med.. Den gadgeten du skal velge heter "HTML/Script". Her legger du inn en HTML-kode som du finner i Picasa, for det albumet du ønsker å lage en slideshow av...
    Så da tar du turen inn i Picasa og gjør følgende:
    Du går inn i det albumet du vil linke til, og på høyre siden et sted vil du finne "Link to this album". Hvis du klikker på den, vil du få opp to-tre valg: link til bruk i e-post og "Paste HTML to embed in website". Klikk heller på knappen "Embed slideshow". Da kan du nemlig velge litt hastighet og str og slik, og så få en html-kodetekst når du har lagt til de finessene du ønsker... Kopier kodeteksten, og legg inn som en gadget slik jeg nevnte først i kommentaren...
    :-)

    Enkelt, ikke sant?
    :-)

    SvarSlett
  2. Ååhh! Blir heilt sveitt av å lese dette;- skikkeleg snuble-historie, ja! Her sit eg no og skal gjere ferdig førebuingane til foredraget mitt i Kristiansand i morra. Kunne visst trenge litt av den avtalte "vaksenopplæringa",- så kanskje eg tar ein telefon...;-)
    ellen

    SvarSlett
  3. Takk Trine... Men de e godt mulig jeg må "spørre publikum", "fjerne to gale svar" eller "ringe en venn"... Du er den vennen jeg sikter til...

    Ellen: Du har også lov til å ringe en venn...

    SvarSlett