søndag 27. desember 2009

Keiserens nye klær...

Jeg tok meg en snartur ut i hagen for å rydde vekk restene av julelysene, som det kan se ut som en av nabokattene har forsynt seg av(!?).. Når jeg først var der, ryddet jeg litt og prøvde iherdig og skifte lyspære på utelyset. Jeg slo av en prat med naboene, og ble invitert inn på kaffi. Det hele var veldig koselig… helt til jeg kom på at jeg kun var iført ullstilongs!

Om du tror det er første gang dette skjer, tar du dessverre helt feil. Jeg har nemlig gått i søvne på et hotell. Jeg bodde i 2. og våkna i 3. etage. Det som skjer når man sover, vet man ikke.. Så ferden opp i 3. vet jeg lite om, men jeg vet er at dørene på Rainbow hotels er utstyrt med smekklås og at jeg sover som Marilyn, iført chanel no.5..

Om man trekker parallellen også tilbake til min tid som entertainer på Mallorca, har je også lukket opp døren for en knippe finske turister... iført truse.. Om de syntes det var ”entertaining” eller ikke, vites ikke… Men jeg ble påspandert en hel mengde øl etterpå, så nå lukker jeg alltid opp døren for finske turister i trusa.

Jeg skylder mine hull i evnen til å kle meg anstendig på barndommen. Jeg hadde nemlig en mor som jobbet nattevakt, og likte å sove seg litt frempå. Mamma var stolt av en regel hun hadde; ingen fikk gå ut å leke før klokken 10. Men det som skjer når man sover vet man ikke… For når hun skulle skryte av sine veloppdragne barn til en nabo, kunne naboen meddele at hun hadde jaget meg og min bror inn igjen klokken 5 om morgenen.. Naboen syntes nemlig ikke at det passet seg og ligge å vake ute i sølepyttene i pysjen…


Om det kun er barndommen eller familien generelt som har skylden for disse klestabbene, vet jeg ikke. Jeg har hørt ei historie om ei tante også, som satt i familieselskap og skrøt av sin nye BH som var så lett at man knapt kjente at man hadde den på seg… Men når hun brettet opp genseren og skulle vise frem vidunderet, var det som å se keiseren med sine nye klær…


2 kommentarer:

  1. Nice familie! Eg kom i konfirmasjon med bunad uten forkled. Skjønte liksom ikkje heilt ka som mangla, men fekk vist nåken rare blikk av alle gamlingane rundt meg;)

    SvarSlett
  2. Hehehe... den er stilig..Pappa gikk i begravelse med ei drinkeliste stikkende ut av brystlomma på dressen en gang...hehe

    SvarSlett