onsdag 16. desember 2009

Gjemsel

Jeg knuser dattera mi i gjemsel! Det høres enkelt ut, men hun er to år og kan telle til fire. Så du må rett og slett springe som et helvete..

På en annen side er hun desto lettere lett å finne, fordi hun alltid gjemmer seg på det stedet som jeg gjemte meg sist. I tillegg stikker fingrene frem og sist men ikke minst forteller hun meg på forhånd hvor hun skal gjemme seg. Hun er med andre ord mer opptatt av kunsten en selve leken. Jeg er mest opptatt av leken, og jeg tar den alvorlig, veldig alvorlig…

Dette er noe som henger igjen fra barndommen. Jeg vet at mamma alltid lurte på hvorfor døra til ovnen var litt skral, det er fordi jeg gjorde et dårlig forsøk på å gjemme meg inn i den. Broren min knakk ei bokhylle når han prøvde å legge seg inn i den, jeg løsnet platen på vedovnen når jeg lå opp på den og broren min knakk skapdøren min når han prøvde å slenge seg fra sofaen til sengen min ved hjelp av den..

Vi hadde også noen kjappe, fikse løsninger på annet hærverk som vi hadde gjort i hjemmet.. Broren min med større hell en jeg.. Han knuste glasset på et bilde en gang, og bare fjernet hele glasset og han det pent opp igjen. Knuste han veggpynt, bare ommøblerte han på hele veggen slik at man faktisk ikke la merke til at noe manglet. Han sparket hull i døren min, og hang en plakat over. Dette ble ikke oppdaget før flere måneder etterpå, og da ble det jo bare moro…

De få tingene jeg ødela, ble det ikke fullt så mye moro av. Jeg mistet mammas favorittvase ut av vinduet, og det er jaggu ikke så lett og skjule… Spesielt ikke fordi mamma holdt på å få den i hodet..

Grunnen til at jeg kom på alt dette nå, er at jeg akkurat har ødelagt bokhylla til dattera mi. Til min store forskrekkelse gikk det fortsatt ikke an for en voksen person å ligge i den… Eller rettere sagt opp på den.. Jeg strevde skikkelig med å komme meg opp på den kjapt nok, men før jeg fikk hoppet foran Sofie for å skremme henne lå jeg i en haug av planker og bøker på gulvet. Sofie syns på en annen side at dette var mye morsommere en det mamma syns det var for 15 år siden…




3 kommentarer:

  1. Hehe, høres ut som dokke har det fantatisk gøy! Artig blogg Katrine !:)

    SvarSlett
  2. Vet ikke kem av oss som har det gøyest e...hehe... Takker, digger din blogg også:)

    SvarSlett
  3. hahaha jeg ler meg i hjel av innleggene dine, Katrine! Fantastisk moro! :) Blir gjerne med å leke gjemsel en gang...

    SvarSlett