fredag 23. oktober 2009

Om tabber og sånt..

Det som frem til nå var mitt pinligste øyeblikk skjedde på nattbussen mellom Ålesund og Oslo. Jeg skulle på do, og toalettet på denne bussen var plassert i samme høyde som setene hvor folk sitter. Som alltid var denne bussen full..

Som dere kanskje kjenner til, så er ikke låsene på disse toalettene av beste kvalitet. Jeg hadde gjort meg ferdig med det jeg skulle, og skulle akkurat til å trekke opp buksen, da jeg ble tatt av en kraftig sving. I og med at jeg befant meg i en posisjon som ikke akkurat fører til veldig god balanse, valgte jeg og støtte meg til toalettdøren.. Et valg som skulle få katastrofale følger…

Jeg falt ikke bare ut av døren, men også over midtgangen og landet i fanget til en ung mann som satt og halvsov i setet sitt.. På grunn av tyngdekraften, klarte jeg heller ikke å røyse meg hurtig nok til at man kunne glatte over situasjonen… Jeg håpte at det bare var de bakerste passasjerene som la merke til mitt lille opptrinn, men det hadde allerede nådd helt frem til sjåføren. Da var vi på Åndalsnes…

Siden denne gangen har jeg levd i troa at den største tabben allerede var ferdigspilt. Dette skulle vise seg å være en feiltakelse…

Når jeg fylte 18, den 7. juli 1998, levde jeg fortsatt i rusen etter sommerens store happening… Ålesund var blitt 150 år! Dette hadde vi feira med brask og bram. Jeg befant meg midt inn i festlighetene og lot meg rive fullstendig med, jeg valgte til og med min karriere etter denne festen. Jeg lot meg faktisk rive såpass med at jeg bestemte meg for å tatovere jubileumsknuten til Ålesund over trusekanten!

Jeg har ikke angret en eneste dag på at jeg merket kroppen min for livet, jeg er å bli en evig ålesunder..

Men en ettermiddag kjørte jeg forbi den nye taxi-sentralen, og la merke til at de både hadde skiftet tilholdssted og logo… Da fikk jeg stallsjokk!! Det var noe veldig kjent med denne logoen, noe altfor kjent. Jeg bråstoppet og brettet ned buksekanten, og ganske riktig. Ålesund Taxi har omtrent kopiert tatoveringen min!



Orginalen




Kopien

Jaja, Ålesund Taxi.. Dere er som vanlig ekstremt seint ute… Det er tross alt 11 år siden Jubileumsfesten, for en tabbe!

Katrine




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar