lørdag 21. november 2009

Snart advent...

Mamma ringte fordi hun bare måtte fortelle meg om en vanvittig morsom episode… Den handlet om Mormor. Hun hadde møtt Mormor i byen, og hun hadde tilfreds fortalt Mamma at hun hadde kjøpt et kubbelys til henne. De hadde nemlig et super-tilbud på Nille, 10 kroner for et stort kubbelys. Da hadde Mormor, av omtanke til andre, rett og slett kjøpt et lys til Mamma også.. Dette syntes Mamma var hysterisk morsomt… Det syns ikke jeg…

Det var nemlig jeg som tipset Mormor om disse lysene på Nille. Jeg skulle bare inn og kjøpe noe kalender-fjas til Sofie, da jeg fikk øye på disse store, flotte, lilla kubbelysene. Jeg kjøpe ett, og angret på at jeg ikke kjøpte flere. Dette fant jeg ut at jeg måtte dele med noen som var like prisbevisst som meg selv, derav en tips-telefon til Mormor. Dette resulterte selvsagt i at Mormor to dager senere befant seg på Nille på lys-shopping… Dette er samarbeid i blodig alvor for å gjøre julen minst mulig kostbar, hva er humoren i det?

Ikke misforstå, jeg blåser lett et par tusen på en times shopping. Jeg blåser nesten alltid et par tusen på shopping… Jeg er en veldig dårlig ”vindusshopper”, det er derfor jeg ikke shopper så ofte… Det farligste for meg er interiørbutikker, skobutikker, møbelbutikker, klesbutikker, plantebutikker… Alle butikker er egentlig farlig for meg. Til og med Finn.no er farlig for meg.

Men på enkelte ting liker jeg altså å spare, som for eksempel adventslys.. For kjøper jeg nok adventslys til 10 kroner, kan jeg kjøpe et par vanvittige lekre sko for alle pengene jeg har spart på kubbelys…



2 kommentarer:

  1. vannvittig flotte sko:() Det kan jeg se og bedømme for jeg er skikkelig på hugget etter alt som har såler :) og hæler .. og enig med deg.. er da ikke noe å le av :)

    SvarSlett
  2. *Nikke VELDIG med hodet* Dette er heeeeelt sant, Katrine!!!!

    SvarSlett