onsdag 30. desember 2009

Manndomsprøven...



I dag utstyrte jeg både meg selv og 2-åringen med bobledress og spader, snøen rund huset skulle vekk! Jeg var positiv til oppgaven, for det var jo tre fluer i en smekk. Man finner igjen bilen, god trening og barn elsker jo snø.. Jeg innser i ettertid at jeg muligens kan ha glorifiser snømåking en smule.. Det var en meter snø og Sofies ben er ca. 40 cm., 20 med bobledress.. Med andre ord, noe hjelp fra henne ble det ikke..

Jeg plantet poden i grøftekanten med en spade og satte i gang. Dette måtte gå fort, en 2-åring er kun fornøyd om hun gjør noe hun ikke har lov til og hun kom seg jo ikke av flekken. Jeg måtte i tillegg late som jeg falt og kaste snø på meg selv for å holde henne fornøyd..

Det snødde tett under hele seansen, og da var jeg virkelig glad for at hun hadde insistert på å ta med seg Aafk-flagget sitt ut… Uten det er jeg usikker på om jeg i det hele tatt hadde funnet henne igjen..

Neste oppgave var å skaffe ved. Jeg satt Sofie i bilen med ei matboks i ene hånden og ei flaske saft i den andre, jeg så ingen mulighet for å gå inn å spise lunch. Målet var 5 sekker ved på plantasjen og når jeg først var der, en større snøskuff. Men når man får barn, lærer man at ting blir aldri som man har tenkt. 5 min. etter avgang sov hun…

Da ble det ved på bensinstasjon isteden. På bensinstasjonen kom jeg på at jeg kanskje skulle fylle på spylerveske også, for det har jeg ikke hatt på en god stund. Når jeg skulle åpne panseret kom jeg på at jeg hadde faktisk aldri åpnet det før! Og jeg vet at det sytes over at folk på bensinstasjoner ikke kan mye om biler, men å åpne panser det kan de…

Jeg hadde faktisk planer om å lære meg mer om biler, og føler at jeg er på god vei.. Rett før jul, vant Sofie 4 liter med motorolje som jeg hadde bestemt skulle gå til oljeskift.. Jeg lurte først på om jeg skulle sette den inn en plass, men hvor vanskelig kan det egentlig være? Det er vel bare å kjøre til det er tomt, og så fylle på ny?

4 kommentarer:

  1. Hihihi... Duuuu??? si me en ting... e ikkje du dattera til faren din da? du må jo ha arva nåkken motorgena vel??

    Høres ut som ei effektiv treningsøkt dinna snømåkinga da... Vi har forresten 20 palla ved som står ute til tørk vi... *gnidetinnlitt*... men dei e'kje tørre før til neste sesong da... hmmm... kanskje e ska hive innpå litt til kanskje?? koselig med vedfyring!

    Godt nyttår til dåkke begge!
    :-)

    SvarSlett
  2. Det er vel akkurat min far som er kimen til problemene her... Før satt e bare bilen inn på verkstedet hans og smilte så fint jeg kunne.. Men nå har det vært litt omorganisering der i det siste, så det lar seg bare ikke gjøre lenger...hehehehehe... men e vil klare det sjøl e da, og det har overhode ingenting med stahet og gjøre..

    SvarSlett
  3. Så utrolig bra du skriver. Gleder meg til å lese bloggen din videre :) Klem fra Emma.

    SvarSlett
  4. Tusen takk,
    det var hyggelig at du likte den:)

    SvarSlett